3 najlepsze metody ułatwiające zasypianie

3 najlepsze metody ułatwiające zasypianie

Trudności ze snem są bardzo frustrujące – wpływają negatywnie nie tylko na ogólne samopoczucie fizyczne, ale również nastrój. Na szczęście metod na zaśnięcie jest znacznie więcej niż może się wydawać i nie kończą się one na liczeniu baranów.

Jedną z nich jest stosowanie suplementów diety z zawartością melatoniny, np. Miralo Sen. W zaśnięciu pomaga również wyobrażanie sobie przyjemnych obrazów oraz słuchanie odgłosów natury.

1. Snucie marzeń zamiast liczenia baranów

Liczenie baranów przed snem to przeżytek i mało skuteczna metoda na zaśnięcie. Potwierdzili to naukowcy z uniwersytetu w Oxfordzie, którzy przeprowadzili badanie na dwóch grupach ludzi. Pierwsza miała liczyć barany, a druga wyobrażać sobie relaksujące scenerie, np. wodospady, plaże, lazurowe morze. Efekt? Sen osób śniących na jawie przychodził średnio o 20 minut szybciej, niż miało to miejsce w pozostałych przypadkach. Zamiast udawać pasterza, warto oddać się marzeniom o wymarzonych wakacjach w egzotycznym kraju.

2. Kojące nagrania do poduszki

Osobom, które borykają się z problemami z zaśnięciem, pomaga także słuchanie nagrań z odgłosami natury – padającego deszczu w lesie tropikalnym, burzy, ćwierkania ptaków, szumu wiatru czy fal rozbijających się o skały. Jak twierdzą naukowcy, dźwięki te pomagają w odgonieniu niespokojnych myśli na temat przyszłości czy kłopotów minionego dnia, które bardzo często utrudniają zasypianie.

Dobrze, jeśli nie są one zbyt powtarzalne i co jakiś czas zmienia się ich rytm. Nie powinny być też zbyt monotonne ani stymulujące. Według innych badań odgłosy natury wyciszają uczucie zagrożenia, przez które pewne obszary mózgu pozostają w ciągłym trybie czuwania. Dzięki temu sprzyjają one relaksacji oraz poczuciu harmonii. Warto spróbować tej metody i znaleźć dla siebie najlepszy umilacz snu.

3. Stosowanie suplementów diety z melatoniną

Trudności z zasypianiem mogą mieć związek z funkcjonowaniem zaburzeniem rytmu dobowego, na który wpływa ciągłe korzystanie z urządzeń emitujących sztuczne światło, np. żarówek, monitorów czy telefonów komórkowych. Ilość melatoniny, odpowiedzialnej za nadejście snu, we krwi wzrasta w ciemności. Korzystając z urządzeń elektronicznych przed snem, na własne życzenie oszukujemy swój organizm, który myśli, że nadal trwa dzień.

Rozwiązaniem jest odłożenie urządzeń emitujących sztuczne światło na minimum 2 godziny przed snem. Pomocna będzie też suplementacja melatoniny. Zawiera ją na przykład suplement diety Miralo Sen na noc. Jego sekret tkwi w połączeniu melatoniny z ekstraktem z ashwagandhy. Melatonina skraca czas zasypiania i wspomaga nadejście snu.[1] Za to ashwagandha pomaga ukoić nerwy i wspomaga odporność na stres. Suplement diety Miralo Sen na noc mogą stosować osoby dorosłe, u których codzienne napięcie i stres powodują trudności z zaśnięciem, a przez to pogarszają jakość snu.

Przypis:

[1] Korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg melatoniny krótko przed pójściem spać.

Tekst sponsorowany 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *