5 sposobów, by cieszyć się zdrowiem i witalnością

5 sposobów, by cieszyć się zdrowiem i witalnością

Każdy ma swoje sprawdzone sposoby, by cieszyć się zdrowiem. Dla jednych jest to lampka wina, zawierającego flawonoidy, wypijana każdego wieczoru, a dla innych sen przynajmniej przez 7 godzin, czego skrupulatnie pilnują. Niezależnie od tego, co sprawia, że czujesz się pełen energii i omijają Cię infekcje, a do tego Twoją skórę szczęśliwie omijają oznaki starzenia, to ciesz się tym i nie zmieniaj właściwych nawyków. Jeśli natomiast jesteś apatyczny i trudno przekonać Cię poza pracą do jakiejkolwiek aktywności, czas wziąć się za siebie i poznać 5 sposobów, by cieszyć się zdrowiem i witalnością. Suplementy również mogą być skuteczne, zwłaszcza te zawierające wyselekcjonowane, pochodzące z pewnych i przebadanych źródeł zielone algi, takie jak chlorella.

Po pierwsze: dobrze się wysypiaj

Każdy ma własny zegar fizjologiczny. Ilość snu, która dla jednej osoby jest wystarczająca dla innej może stanowić poważną przeszkodę w normalnym funkcjonowaniu i pracy. Jeśli czujesz się zmęczony w ciągu dnia, spróbuj kłaść się nieco wcześniej, być może 5-6 godzin snu, które fundujesz swojemu organizmowi to za mało. Według badań średnia ilość snu potrzebna, by z dużą dawką energii powitać nowy dzień to średnio 7 godzin. Wysypianie się zależne jest jednak nie tyle od ilości snu, co jego efektywności. Zatem jeśli dużo chrapiesz, to ciągle czujesz się niewyspany. Warto znaleźć przyczynę tej przypadłości i ją wyeliminować. Może być to nadwaga, stres, albo krzywa przegroda nosowa. Ze wszystkim można walczyć, a w gabinecie medycyny estetycznej poprawić doskwierający defekt zdrowotny. Wszak odpowiednia ilość powietrza jest niezbędna, aby właściwie dotlenić mózg. Ważne znaczenie ma długie pozostawanie w fazie snu REM, w czasie której organizm najlepiej się regeneruje. Trzeba zapewnić jak najspokojniejsze miejsce, zasłonić rolety, wybrać wygodniejszy materac lub zdecydować się na hamak. Poprawa jakości snu gwarantowana.

Po drugie: zrezygnuj z nadmiaru węglowodanów prostych, a także tłuszczu trans

Spożywanie nadmiaru cukru prowadzi do ospałości i zmniejszenia aktywności, a po krótkim czasie organizm upomina się o dodatkową porcję. Podobnie konieczne jest zrezygnowanie z tłuszczów trans, które są prostą drogą do miażdżycy i zawałów serca. Należy zamienić je na zdrowe oleje roślinne, np. rzepakowy, kokosowy, bądź migdałowy. Tłuszcz jest bardzo potrzebny dla zachowania zdrowia, ale jedynie ten Omega-3 bądź Omega-6.

Po trzecie: spożywaj zielone i czerwone warzywa

Obok zdrowych kwasów tłuszczowych bardzo istotne znaczenie dla zdrowia i witalności ma spożywanie warzyw i owoców. Najlepiej sprawdzają się warzywa czerwone i zielone, które korzystnie wpływają nie tylko na układ krwionośny ale również nerwowy i pokarmowy. Prawidłowa praca układów przekłada się również na wygląd skóry. Pomidor czy papryka zawierają antyoksydanty opóźniające procesy starzenia przez co można wyglądać bardziej świeżo i promiennie. To jeden z powodów, dla którego nie warto rezygnować z warzyw. Witaminy A, D, E i K potrzebują towarzystwa tłuszczy, dlatego najlepszym wyborem będą sałatki z lekkim dressingiem. Jeśli wyjątkowo trudno jest znaleźć warzywo dla siebie można znaleźć suplementy należące do kategorii tzw. super food, czyli np. chlorellę. Warto jednak pamiętać, że suplement diety chlorella choć ma właściwości detoksykacyjne musi być przyjmowany w racjonalnych ilościach, aby nie doprowadzić do zaburzenia pracy układu pokarmowego.

Po czwarte: zrezygnuj z używek

Kofeina i alkohol są wrogami zdrowia i witalności. Ta pierwsza daje krótkotrwałego „kopa” energetycznego, jednak nie należy z nią przesadzać, aby niekorzystnie nie wpłynąć na układ nerwowy, bądź też pokarmowy. Z kolei alkohole mogą zawierać korzystne dla zdrowia składniki, jak w przypadku piwa, gdzie można znaleźć witaminy z grupy B, a także wspomniane już wino – bogate we flawonoidy. Nie należy przesadzać z ilością, gdyż może mieć to destrukcyjny wpływ zamiast pozytywnego.

Po piąte: aktywność jest kluczowa

Zdrowie i siły witalne czerpiemy z diety, jakości snu, a także aktywności fizycznej. Spacer 3 razy w tygodniu po 30 minut to nie jest jakieś ogromne osiągnięcie i wykonalne dla każdego. Dzięki temu można zyskać lepszą odporność, a także kondycję. Dobry będzie oczywiście także jogging, jazda na rowerze bądź pływanie. Jednak przy kiepskiej kondycji najlepiej zacząć od spacerowania.

Niezależnie od tego na jaką metodę dbania o zdrowie się zdecydujesz musisz być w tym konsekwentny. Nie mogą zrazić Cię pierwsze zakwasy, czy pokusa zjedzenia czegoś tłustego, czy słodkiego. Samozaparcie pozwala sposoby na zdrowie i witalność przekuć w nawyki, które wykonywane codziennie, staną się częścią stylu życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *