Czy kobiety powinny wykonywać trening siłowy?

trening siłowy

Wokół treningu siłowego narosło wiele mitów. Często jest on polecany mężczyznom, zaś odradzany kobietom. Z czego to wynika i co ma wspólnego z prawdą?

Trening siłowy kojarzy się z kulturystami i jest przedstawiany jako sposób na rozbudowę masy mięśniowej oraz poprawę siły i kondycji. Właśnie z tego powodu często decydują się na niego mężczyźni, rzadziej zaś kobiety. Płeć piękna obawia się nadmiernej rozbudowy mięśni i tego, że trening siłowy sprawi, że będą wyglądać „męsko”. Warto jednak rozprawić się z tym mitem i zrozumieć, że regularne treningi siłowe są w stanie pomóc kobietom w walce o piękną, smukłą sylwetkę i zdrowie.

Trening siłowy – także dla kobiet

Treningi siłowe rekomendowane są każdemu, bez względu na płeć – mówi trener personalny Dawid Woźniakowski (Dawidwozniakowski.pl), z którego usług również korzysta wiele pań.

Kobiety, ze względu na niższy poziom testosterony w organizmie, nie mają naturalnych predyspozycji do rozbudowy masy mięśniowej. Przekroczenie pewnej granicy w poziomie tkanki tłuszczowej jest wyjątkowo trudne i efekty, które są w stanie osiągnąć kobiety są dużo bardziej naturalne i delikatne.

Zalety treningu siłowego u kobiet:

  • przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej i pozwala na zrzucenie nadmiaru kilogramów
  • wspomaga metabolizm organizmu, co także przekłada się na szybsze chudnięcie
  • wpływa na poprawę stanu kości oraz więzadeł
  • poprawia samopoczucie – powoduje wyrzut endorfin – hormonów szczęścia
  • wzmacnia mięsień sercowy – wspomaga działanie serca i układu krwionośnego
  • pomaga utrzymać siłę tkanki mięśniowej na odpowiednim poziomie i pomaga w poprawie jej pracy

Jak zacząć trening siłowy dla kobiet?

Jednym z popularnych mitów związanych z treningiem siłowym u kobiet jest to, że są to ćwiczenia wymagające wyjątkowej wprawy i siły. Wiele kobiet uważa, że jest on mało bezpieczny i wymaga posiadania odpowiedniego doświadczenia. Warto jednak pamiętać, że każde ćwiczenia, które przeprowadzane są w sposób nierozsądny, mogą prowadzić do uszkodzeń i kontuzji.

Aby uzyskać optymalne rezultaty, najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług trenera personalnego, który przygotuje dla swojego podopiecznego odpowiedni plan treningowy. Może on wtedy zaprojektować idealny plan, biorąc pod uwagę typ sylwetki, wagę, wzrost oraz umiejętności kobiety.

Do skorzystania ze swojej oferty w tym zakresie zaprasza także trener personalny Dawid Woźniakowski – więcej informacji można uzyskać na jego stronie internetowej Dawidwozniakowski.pl.

1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *