Herbata na jesienne wieczory

herbata

Herbata to jeden z ulubionych napojów Polaków. Chętnie po nią sięgamy zwłaszcza w chłodne dni. Jeszcze do niedawna najczęściej w naszych filiżankach można było spotkać herbatę czarną.
Dziś to się zmienia. Pijemy coraz więcej herbaty zielonej, białej a także herbatek ziołowych czy owocowych. Dziś kilka słów o dodatkach do herbaty, które nie tylko poprawią jej smak, ale także pozytywnie wpłyną na nasze zdrowie.

Herbata czarna – jak ją parzyć?

Wybierając herbatę do domu często stawiamy na tę w torebkach. Jest ona wygodniejsza do zaparzania a pływające fusy nie drażnią podczas picia. Warto jednak pamiętać, że znacznie smaczniejsza i lepsza jest herbata liściasta. Jeśli nie lubisz kiedy w filiżance pływają fusy, skorzystaj z dobrodziejstwa jakim jest zaparzacz.  Aby z herbaty czarnej wydobyć intensywny smak i aromat najlepiej zalej ją wodą o temperaturze 95 stopni i parz 4-5 minut. Potem wyjmij z filiżanki torebkę lub zaparzacz i dodaj swoje ulubione dodatki.

Co można dodać do herbaty?

Większość z nas nie wyobraża sobie herbaty bez dodatku cukru. Jeśli pijesz słodzoną herbatę wiedz, że nie jest to najlepszy wybór. Wprawdzie cukier nadaje słodki smak napojowi, niemniej jednak nie wnosi nic do herbaty poza dodatkowymi kaloriami. Polacy chętnie dodają do herbaty cytrynę. W ostatnim czasie pojawiła się jednak informacja o szkodliwych substancjach, które powstają w wyniku połączenia herbaty z cytryną. Zgodnie z nimi w napoju powstaje związek glinu, który wywołuje chorobę Alzheimera. Nie do końca jest to prawda. Związki glinu w rzeczywistości powstają, jednak tylko wtedy, gdy sok z cytryny ma kontakt z liśćmi herbaty. Jeśli pijesz herbatę, w której nie ma fusów możesz swobodnie dodawać do niej cytrynę. Zresztą warto to robić, bo sok z tego owocu ma dużo witaminy C, która działa uodporniająco. Kolejnym dodatkiem jest imbir. Nadaje on herbacie nieco egzotyczny i ostry smak. Dzięki swoim właściwościom doskonale rozgrzewa organizm. Herbatę z imbirem najlepiej pić po zimowych spacerach, kiedy chcesz szybko i skutecznie się ogrzać. Do herbaty możesz dodać też konfitury. To babciny dodatek, który ma wiele zalet. Przede wszystkim nadaje słodki smak herbacie. Ponadto konfitury owocowe dostarczają sporą ilość witaminy C, co ma pozytywny wpływ na zdrowie.

Herbata to wspaniały napój. Można ją pić samą lub z dodatkami. Sama w sobie nie zawiera kalorii stąd polecana jest do picia podczas diet odchudzających. Jeśli dodasz do niej sok z cytryny, imbir czy konfiturę uzyskasz nie tylko napój o zupełnie nowym smaku i aromacie, ale także skutecznie zapobiegający jesiennym przeziębieniom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *