Jak mieć dobre samopoczucie jesienią?

jesień

Jesień zagościła w naszym kraju na dobre. Dni są coraz krótsze, coraz chłodniejsze, wieczory coraz dłuższe. Poranne wstawanie jest dla nas coraz trudniejsze, szybciej się męczymy, coraz łatwiej łapiemy infekcje. Perspektywa kilku chłodnych miesięcy dla wielu z nas jest przerażająca. Często odczuwamy spadek formy, samopoczucie zaczyna się pogarszać, dopada nas jesienna chandra.

Jesień wcale nie musi być smutną porą roku. Wystarczy wprowadzić kilka zmian do swego życia, by być w dobrym nastroju jesienią i zimą.

Wystarczająco długi sen

Przede wszystkim konieczna jest odpowiednia ilość snu. Mniejsza ilość światła naturalnego sprawia, że nasz organizm potrzebuje więcej czasu na odpoczynek. Dlatego w okresie jesienno-zimowym możemy potrzebować nawet godzinę lub dwie godziny więcej snu niż latem. Warto więc kłaść się do łóżka wcześniej niż zwykle.

Słońce

Korzystajmy ze słońca. Gdy tylko zobaczymy je na niebie, wyjdźmy na spacer. Słońce zapewnia dobre samopoczucie, jego ciepło znakomicie relaksuje. Już po 20 minutach przebywania na słońcu nasz nastrój zdecydowanie się poprawi.

Aktywność fizyczna

Nie zapominajmy o ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu. Już półgodzinny spacer pozwoli rozruszać nasze mięśnie i stawy, poprawi krążenie, a także dotleni organizm. To bardzo korzystnie wpłynie na nasz nastrój, doda energii, zapewni lepszy sen. Pozwoli też spalić zbędne kalorie, co pozytywnie wpłynie na naszą sylwetkę. Nie obawiajmy się spacerów w chłodniejsze dni. Wystarczy się cieplej ubrać. Regularne spacery to bardzo dobry sposób na zahartowanie organizmu.

Starajmy się spacerować po lesie, parku lub innych zielonych terenach. Przebywanie na łonie natury, świeże powietrze to skuteczny sposób na naładowanie baterii. W ciepłe, słoneczne jesienne weekendy postarajmy się wyjechać za miasto i spędzić ten czas aktywnie.

Jeżeli aura nie zachęca do ruchu na świeżym powietrzu, ćwiczmy w domu, w klubie fitness, na siłowni, zapiszmy się na zajęcia taneczne, na basen lub znajdźmy inną formę aktywności fizycznej, która sprawia nam przyjemność. Jeżeli posiadamy w domu jakiś sprzęt sportowy, korzystajmy z niego w wolnych chwilach. Podczas ruchu w organizmie uwalniane są endorfiny – hormony szczęścia, dzięki czemu już po kilkunastu minutach ćwiczeń odczuwany poprawę nastroju.

Odpowiednia dieta

Starajmy odżywiać się zdrowo, spożywajmy produkty bogate w witaminy i minerały. W naszej diecie nie powinno zabraknąć świeżych warzyw i owoców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *