Odchudzamy wigilijne potrawy

potrawy wigilijne

Wprawdzie polska wieczerza wigilijna często jest uznawana za jeden z najzdrowszych posiłków w roku, niemniej jednak wiele tradycyjnych potraw jest doprawianych w sposób nie do końca zgodny z tradycją. Przez dodatki stają się one bardziej tłuste i słodkie. Jeśli zależy ci na dietetycznych daniach skorzystaj z naszych pomysłów na ich odchudzenie.

  1. Ryby – w wielu domach jednym z głównych dań jest smażony w panierce karp. Już sam karp jest tłustą rybą, a jeśli do tego dołączymy olej, na którym się smaży i panierkę, to ta postna potrawa zmienia się w bombę kaloryczną. Aby to zmienić możesz w tym roku podać karpia pieczonego z przyprawami. Jest tak samo smaczny, a znacznie mniej tłusty. Możesz też skorzystać z dobrodziejstwa jakim są inne ryby dostępne w sklepach i wybrać nieco mniej tłustego pstrąga lub sandacza.
  2. Pierogi – na większości polskich stołów pojawią się z pewnością pierogi z kapustą i grzybami. Pamiętaj, aby podawać je gotowane, a nie smażone. Dzięki temu znacznie zmniejszysz ilość tłuszczu, który zjadasz.
  3. Kluski – w niektórych domach jednym z dań deserowych są kluski z makiem, albo inaczej makiełki. Tę potrawę można również nieco odchudzić zmniejszając ilość bakalii dodawanych do klusek. Mniej rodzynek czy orzechów nie musi oznaczać mniej smaku, a z pewnością znacznie obniża ilość cukru znajdującego się w potrawie.
  4. Ciasta – jeśli zamiast mąki pszennej do swoich wypieków dodasz kaszę jaglaną lub mąkę razową, staną się one znacznie mniej kaloryczne. Dodatkową zaletą będzie zwiększona ilość błonnika, co pozytywnie wpływa na trawienie.
  5. Cynamon i słodziki – potrawy wigilijne nie zawierają zazwyczaj zbyt dużych ilości cukru, niemniej jednak te świąteczne już tak. Na stołach pojawia się sporo ciast i różnych deserów. Nie należą one zazwyczaj do potraw dietetycznych. Jednak można je nieco odchudzić korzystając z zamienników cukru oraz przypraw. Do słodzenia świetnie nadaje się np. stewia lub erytrytol. Jeśli natomiast lubisz smaki korzenne to do deserów możesz dodać np. cynamon, który nada im słodki smak, dzięki czemu będziesz mogła znacznie ograniczyć dodatek słodzików czy cukru.

Tradycyjne wigilijne potrawy nie są zbyt kaloryczne. Z upływem czasu powstawały jednak coraz to nowe ich wersje, co sprawiało, że wraz potrawą sięgamy po dodatkowy cukier i tłuszcze. Aby temu zapobiec warto nieco odchudzić swoje świąteczne menu. Jak mogłaś się przekonać nie jest to wcale trudne, a przynosi spore korzyści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *