Orzechy i suszone owoce w kuchni – co warto wiedzieć?

orzechy i suszone owoce

Orzechy i suszone owoce to doskonały dodatek do ciast i deserów. Świetnie nadają się również na przekąskę do pracy czy szkoły. Na wigilijnym stole często pojawia się kompot z suszu, ale warto go gotować nie tylko od święta, bo jest bardzo smaczny i zdrowy.

Orzechy

Po orzechy powinnaś sięgać przede wszystkim ze względu na dużą ilość mikroelementów oraz zdrowych tłuszczy w nich zawartych. Każdy gatunek ma w sobie coś specjalnego np. migdały są znane z działania wspierającego walkę ze zgagą i nudnościami ciążowymi. Zanim sięgniesz po orzechy musisz wiedzieć, że są one bardzo kaloryczne. W zależności od gatunku 100 g może zawierać 500 do 700 kcal. Wybierając orzechy na przekąskę pamiętaj, aby zrezygnować z produktów dodatkowo solonych lub słodzonych, ponieważ te dodatki wpływają negatywnie na ich wartość zdrowotną.

Suszone owoce

Owoce suszone charakteryzują się wysoką kalorycznością. 100 gram może zawierać do 350 kcal. Warto jednak po nie sięgać, ponieważ dostarczają organizmowi sporą dawkę błonnika, który wspomaga trawienie. Suszone owoce są doskonałym składnikiem deserów i świetnie sprawdzają się w postaci kompotu. Dzięki temu, że są wyjątkowo słodkie chętnie sięgają po nie zarówno dorośli jak i dzieci.

Orzechy i suszone owoce powinny pojawiać się w naszych kuchniach jak najczęściej. Są one naturalną skarbnicą witamin i minerałów, które trudno znaleźć w innych produktach spożywczych. Warto dodawać je do codziennych potraw a także chrupać jako przekąskę w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *