Przesilenie wiosenne – jak sobie z nim radzić?

przesilenie wiosenne

Marzec i kwiecień to miesiące, podczas których wiele z nas odczuwa bardzo różne dolegliwości. Wśród nich są osłabienie, częste przeziębienia, wypadanie włosów, zmęczenie, bóle głowy czy senność. Większość tych objawów związana jest z niedoborem witamin i mikroelementów, który następuje po okresie zimowym. Wczesna wiosna nie obfituje zbytnio w świeże warzywa i owoce, a te które były przechowywane przez okres zimowy już straciły swoje zdrowotne właściwości. Co zatem zrobić, aby przesilenie wiosenne nas nie dopadło, a jak już jest to szybko zniknęło?

Na początek dobra dieta

Pierwszą rzeczą, o którą należy zadbać jest dobra dieta. Ponieważ zeszłoroczne warzywa nie należą do najświeższych, a nowalijki są jeszcze bardzo drogie, warto skorzystać z innych źródeł witamin. Przede wszystkim warto sięgać po wszystko, co jest w słoikach. Kapusta kiszona czy ogórki to masa witaminy C i dobrych bakterii, które wzmacniają nasz organizm. Warto też wystawiać na stół po wszelkie sałatki, soki czy kompoty dostarczające całego spektrum witamin i mikroelementów. Trzeba też pamiętać o mrożonkach, w których ukryte jest bogactwo poszczególnych owoców i warzyw. Korzystając z nich masz pewność, że żadna witaminka nigdzie nie ucieknie.

Musisz pamiętać, że witaminy i mikroelementy to nie tylko warzywa i owoce. Na stole muszą pojawiać się także inne produkty spożywcze. W codziennym menu powinny znaleźć się nabiał, pieczywo, tłuszcze np. oliwa z oliwek albo olej rzepakowy, ale również mięso czy ryby. Wszystkie te produkty zawierają niezbędne do życia składniki.

Następnie aktywność fizyczna

Kolejnym ważnym elementem walki z objawami przesilenia wiosennego jest aktywność na świeżym powietrzu. Kiedy na niebie pojawi się nieco więcej słońca, a słupek rtęci wskaże kilka stopniu powyżej zera zaczyna się czas na ponowienie aktywności fizycznej w dowolnym rozumieniu tego słowa.  Ciepłe i słoneczne dni zachęcają nie tylko do spacerów, ale także do wycieczek rowerowych czy rozpoczęcia prac w ogrodzie. Każda forma aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu będzie dobra, o ile nie przeforsujemy się już pierwszego dnia.

Suplementy

Znacznie lepiej sięgać po zdrowe produkty żywnościowe aniżeli po suplementy diety w tabletkach. Niestety czas wczesnowiosenny nie sprzyja diecie bogatej w świeże warzywa i owoce, dlatego konieczne staje się łykanie suplementów z apteki. Może to być tabletka multiwitaminowa albo syrop. To w jakiej formie przyjmujemy witaminy nie ma znaczenia. Zanim jednak zaczniemy zażywać tabletki warto wybrać się do lekarza i skonsultować się, zwłaszcza jeśli poza witaminami przyjmujemy na stałe jakieś leki.

 

Przesilenie wiosenne to czas, kiedy nasz organizm odmawia posłuszeństwa. Czasami czujemy osłabienie, innym razem przeziębiamy się albo nagle zaczynają wypadać nam włosy. Jednak nie ma co się przejmować. Dobrze zbilansowana dieta i aktywność fizyczna szybko poprawią nasze samopoczucie.

1 komentarz


  1. A może to alergia ? I nic. Wciąż co roku to samo. Wczesna wiosna Alergia a lekarze każą mi przyjmować leki po których jestem bardzo senny i dzień wygląda przez to okropnie. Na jednym z forum przeczytałem pozytywna opinie na temat syropu konopnego z Rokitnikiem ( rokitnik ma w dobie 20 razy więcej wit C niż cytrusy ) … już wyjaśniam … stres podnosi poziom histaminy, a ta jest zapalnikiem reakcji
    alergicznych
    -kiedy poziom histaminy rośnie spada poziom witaminy C i odwrotnie
    kiedy dostarczamy witaminę C spada poziom histaminy przez co rośnie
    aktywność limfocytów i zmniejszają się reakcje alergiczne … syrop pije miesiąc i zero alergi polecam spróbować a syrop kupiłem na ******* maja najtańsza wysyłkę

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *