Wpływ tańca na sylwetkę

taniec

Taniec sprawia wiele radości. Nie ma znaczenia styl, umiejętności, miejsce, gdzie się tańczy. Liczy się tylko zadowolenie, pozytywne nastawienie, które skutecznie buduje się poprzez regularny taniec. Warto jednak mieć na uwadze, że regularne poruszanie się do rytmów muzyki, to skuteczna droga do idealnej sylwetki. Kilkadziesiąt minut energicznego tańca pozwala spalić nawet do 100 kcal. Co dokładnie uzyska się poprzez codzienne tańczenie? Jak kształtuje się sylwetka, jak budowana jest kondycja? Jakie rodzaje tańców będą najlepsze dla tych, którzy oprócz pasji, traktują je jako aktywność fizyczną? Dlaczego trzeba również wiedzieć o tym, że oprócz tańca, warto zadbać o prawidłowe odżywianie?

Taniec to samo zdrowie

Tańczymy nie tylko dla samej przyjemności. Każda chwila poświęcona na taniec modeluje naszą sylwetkę, zmusza wiele partii ciała do ruchu. Tym sposobem spalamy kalorie, co przekłada się na spalanie tłuszczu. Regularnie tańcząc można mieć pewność, że mięśnie się wzmocnią, a koordynacja ruchowa zostanie znacznie poprawiona. Tym sposobem łączy się przyjemne z pożytecznym. Relaks, aktywność fizyczna, pozytywny wpływ na zdrowie, wszystko to zagwarantuje taniec.

Taniec, który gwarantuje znakomitą sylwetkę

Tańcząc samodzielnie w domu, stosując swój własny styl taneczny, na pewno możemy wymodelować sylwetkę. Jednak znaczne lepsze efekty dają określone rodzaje tańca. Co warto tańczyć, aby mieć pewność, że sylwetka będzie zmierzała do ideału, a i trochę kilogramów zostanie zgubionych?

Taniec towarzyski

Dzielimy je na standardowe, takie jak np. walc czy tango, oraz latynoamerykańskie, jak np. rumba, jive czy salsa. Jakie korzyści odniesie nasze ciało, kiedy regularnie będziemy trenować taniec towarzyski? Godzina tańca pozwala spalić 200 kcal i więcej. Przez 60 minut salsy, jesteśmy w stanie spalić nawet 400 kcal. Tańcząc salsę można oczekiwać, że wzmocniona zostanie wytrzymałość organizmu. Z uwagi na charakter tańca, znakomicie modelują się nogi i ręce oraz oczywiście talia. Wszyscy, którzy poddadzą się salsie, będą mieli pewność, że również poprawiona zostanie koordynacja ruchowa.

Taniec nowoczesny

Istnieje wiele rodzajów tańca nowoczesnego. Trzeba jednak wiedzieć, że w tańcu nowoczesnym pracują praktycznie wszystkie części ciała. To znakomita wiadomość, gdyż tego rodzaju aktywność jest znakomitą alternatywą dla wizyt w klubie fitness. Pracujące wszystkie partie ciała wzmacniają się, dodatkowo spala się duże ilości kalorii, co nie tylko modeluje sylwetkę, ale i oczywiście pozwala pozbyć się niechcianej tkanki tłuszczowej. Wśród wielu tańców nowoczesnych popularnością cieszy się zumba. Połączenie muzyki latynoamerykańskiej z fitness i znakomitą zabawą. Taniec, w którym mieszają się najróżniejsze gatunki, od rumby, przez mambo, zahaczając nawet o hip-hop, a kończąc na salsie. Tutaj nie trzeba się ruszać zgodnie z konkretnymi ruchami, krokami. Nie ma określonych zasad, co sprawia, że taniec ten jest idealny dla tych, którzy nie lubią podlegać ramom i schematom. Zumba to prawdziwy poskramiacz kalorii. Jedna godzinna sesja spali nawet 600 kcal. Wspaniale pozwala osiągnąć idealną sylwetkę oraz skutecznie wzmacnia mięśnie całego ciała.

Taniec brzucha

Jeden z najstarszych tańców, wywodzący się prawdopodobnie z Egiptu. Jest to taniec dla każdej kobiety, niezależnie od wieku oraz posiadanej figury. Nauka tańca brzucha pozwala wykształcić talię, wzmocnić kręgosłup, zbudować mięśnie brzucha. Regularny taniec brzucha to również korzyści w postaci lepszej koordynacji ruchów, wypracowanie prawidłowej postawy ciała (zamiast garbienia się).

Regularny taniec i odpowiednia dieta idą w parze

Taniec, niezależnie od stylu, rodzaju, gwarantuje wiele korzyści dla organizmu. Jednak, aby było widać zmiany w sylwetce, na wadze, koniecznie trzeba pamiętać o prawidłowym odżywianiu się. Jeżeli do tańca dodamy codzienne świadome i starannie opracowane menu, to możemy być pewni, że efekty w postaci wymodelowanej sylwetki, idealnej wagi będą dość szybko widoczne. Zdrowe odżywianie wpływa również na lepszą efektywność w tańcu. Ciało jest „lżejsze”, ma więcej energii i chęci do kolejnych ruchów na parkiecie tanecznym. Po każdym wyczerpującym treningu tanecznym ludzkie ciało potrzebuje określonego czasu, aby wypocząć. Dzięki starannie skonstruowanej diecie, bogatej w niezbędne wartości odżywcze, proces regeneracji jest znacznie szybszy, niż przy byle jakim odżywianiu się.

Artykuł został przygotowany we współpracy z portalem: taniec.lodz.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *