7 potraw, których nie należy jeść na lunch

lunch

Lunch jest posiłkiem ukierunkowanym na cel: Twoim zadaniem jest zjeść coś łatwego do przygotowania, szybkiego i odżywczego, co dostarczy Ci energii na cały dzień

Lunch jest posiłkiem ukierunkowanym na cel: Twoim zadaniem jest zjeść coś łatwego do przygotowania, szybkiego i odżywczego, co dostarczy Ci energii na cały dzień. Problem polega na tym, że nie każdy potrafi przygotować posiłek, który spełnia te wymagania. Często jemy niezdrowo, pochłaniając ogromne ilości kalorii, niebezpieczne tłuszcze lub dziwne konserwanty. Oto 7 przykładowych lunchów, które prawdopodobnie kiedyś zdarzyło Ci się zjeść, a których powinieneś od dzisiaj unikać. Nigdy więcej diety – w zamian za to naucz się, jak jeść zdrowo – bez odmawiania sobie niczego i obserwuj, jak zbędne kilogramy znikają.

Makaron

Znasz to uczucie, które pojawia się po zjedzeniu dużej miski nitek spaghetti lub świderków? Jesteś syty i szczęśliwy – i dzięki tym wszystkim złożonym węglowodanom, gotów się zwinąć w kłębek i iść spać. Wszystko w porządku, jeśli twój szef jest wyrozumiały i możesz wziąć dwugodzinną przerwę na drzemkę po obiedzie. Ale jeśli wolałbyś nie spać w pracy, lepiej uważaj na ilości makaronu, które jesz w południe.

Wczorajsza kolacja na wynos

Tak, źle się czujesz, marnując smaczne resztki. Ale ten słony sos, w którym pływa Twój kurczak lub brokuły, jest napełniony cukrem, więc uzyskasz taki sam efekt jak jedząc górę makaronu. Poza tym nie chcesz być tą osobą, dzięki której całe biuro śmierdzi podgrzewanym w mikrofali fast foodem?

Hamburger i frytki

Fast food jest szybki i wygodny, jasne. Ale większość tych posiłków zawiera ilość kalorii, która powinna wystarczyć Ci na cały dzień. Poza tym weź pod uwagę cały ten niezdrowy tłuszcz. W najlepszym razie wołowina, ser i specjalny sos będą zawierać tłuszcz nasycony. W najgorszym szybko podniesiesz swój poziom cholesterolu.

Gotowa kanapka ze sklepu spożywczego

Indyk i ser na w bułce pszenicznej mogą wydawać się nieszkodliwe – dopóki nie spojrzysz na pełną listę składników. Większość gotowych kanapek jest przeznaczona do spędzenia w chłodniach co najmniej kilku dni, więc są one napompowane dziwnymi konserwantami. Co więcej, nie możesz kontrolować ilości tłuszczowych dodatków, które się w nich pojawiają.

Zupa warzywna

Zupy warzywne na bazie rosołu są syte, niskokaloryczne i odżywcze. Ale mają praktycznie zerową ilość białka, co oznacza, że energii nie wystarczy na zbyt długo. A gdy Twoje kiszki po godzinie zaczną grać marsza, zapewne zapragniesz skoczyć do automatu z batonami. Jeśli chcesz zjeść zupę warzywną na lunch, wybierz taką zawierającą białko – np. kurczaka lub indyka i dodaj kilka złożonych węglowodanów – takich jak jabłko lub małe bułki z pełnego ziarna.

Sałatka

Miska sałaty, ogórków, marchwi i grzanek nie jest lunchem. Przynajmniej nie występując samodzielnie. Podobnie jak zupa jarzynowa, zwykle sałatki są zbyt ubogie w białko, aby można je było spożywać w porze obiadowej. Potrzeba trochę białka (jak ciecierzyca lub łosoś) i zdrowego tłuszczu (jak orzechy, nasiona lub awokado), aby to się liczyło jako legalny posiłek.

Tort urodzinowy twojego współpracownika

Oszczędzanie kalorii poprzez pomijanie faktycznego lunchu, abyś mógł sobie pozwolić na coś słodkiego to niemądry pomysł. Wiesz, że ciasto oferuje zero składników odżywczych. Co gorsza, cały ten cukier i biała mąka spowodują gwałtowny wzrost poziomu cukru we krwi. Oznacza to, że za godzinę, góra półtorej znowu będziesz głodny.

Nie wiesz co zjeść na lunch, aby było zdrowo, pożywnie, ale zarazem szybko i wygodnie? Wypróbuj usługi cateringowe. Katowice są w zasięgu firmy Body Chief, oferującej dietetyczne obiady na każdy dzień i na każdą kieszeń. Odwiedź stronę internetową www.bodychief.pl i zapoznaj się z pysznym menu. Smacznego!

1 komentarz


  1. A ja polecam Fitness Catering, którzy również jest dostępny w Katowicach. Posiłki dobrze zbilansowane, świeże produkty, bez polepszaczy smaku. Czuję się naprawdę dobrze i lekko na ich jedzeniu. No i pyszne zarelko mają.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *