Baner reklamowy jest jednym z powszechniejszych nośników informacji. W sumie, jeżeli dobrze się rozejrzymy, nie zawsze ma charakter marketingowy. Czasami zawiera dość prozaiczne informacje, jak miejsce jakiegoś spotkania publicznego, czy godziny otwarcia placówki. Oczywiście najczęściej jest wykorzystywany w bardzo konkretnym celu. Warto też dodać, że jego żywotność ma granice. Często montowany na zewnątrz musi sobie radzić z takimi warunkach, jak porywisty wiatr, deszcz, czy promienie słoneczne. A pomimo tego jest chętnie wykorzystywany.
Baner reklamowy – gdzie zamontować
Planując wykorzystać baner reklamowy, musimy oczywiście zdawać sobie sprawę, że najlepiej będzie na nasz własny użytek, przygotować sobie na mapie miejsca, w których chcielibyśmy, żeby się on pojawił. Najlepiej wszystkie możliwe na danym terenie. Jest to o tyle ważne, że zanim podejmiemy decyzję o projekcie oraz wydruku, zorientujemy się, czy będzie w ogóle szansa na ich zamontowanie/wywieszenie. Drugą sprawą, na którą warto zwrócić uwagę, to fakt, na jakiej wysokości pojawią się banery. Jedno z drugim się oczywiście łączy. Bo to też będzie miało wpływ na naszą kampanię. Dopiero, kiedy zbierzemy te wszystkie informacje, będziemy mogli zacząć przygotowywać konkretny baner.
Baner reklamowy – wstępne rozeznanie
To wstępne rozeznanie się w terenie daje nam szansę podjęcia kilku ważnych decyzji. Jak duży musi być jeden baner reklamowy – to pierwsza i zasadnicza informacja. Druga – budżet na przestrzeń, którą zajmie nasza reklama. Trzecia sprawa – będzie trzeba się na pewno upewnić, czy w tym miejscu jest wystarczający ruch, który zapewni nam odpowiednie zainteresowanie tym, na co chcielibyśmy zwrócić uwagę. Są to trzy sektory, które wymagają naszej szczególnej uwagi. Wszystko po to, by baner mógł się dobrze prezentować i dotrzeć do jak największej liczby osób.
Kolorystyczne otoczenie
Na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Na pewno na kolorystyczne otoczenie potencjalnych banerów, które się w tym konkretnym miejscu pojawią. Dzięki temu przed przygotowaniem projektu i złożeniem zamówienia, będziemy wiedzieli jakie wykorzystać barwy, by osiągnąć swój cel. A przede wszystkim, by przekaz banerów nie zginął w tłumie. Wbrew pozorom całe to nasze wstępne rozeznanie może wydawać się dość żmudne, ale nie sposób inaczej przygotować dobrego gruntu pod nasze przyszłe działania.
Blisko ludzi
Warto pamiętać, że tego rodzaju banery, można szybko zaplanować i jeszcze tego samego dnia odebrać z drukarni. W związku z tym, że nadają się do tego, by je wieszać na płotach, czy też na bramach – docierają do niemal do każdej osoby, która pojawi się w okolicy. To ważne, bo jest to forma reklamy, która jest blisko ludzi. I taki też jest jej cel.